torsdag 5 februari 2015

Glosor.eu

Jag är glad att jag lagt upp alla mina glosor och byggt upp min ordbank under mer än 10 år på glosor.eu och inte på glosboken.se som tydligen plötsligt har beslutat att bli en betaltjänst. 

Erik André som driver webtjänsten glosor.eu startade den när han själv gick på gymnasiet. Han har nyligen mailat ut följande till sina användare: 

"Glosor.eu är gratis för både elever och skolor att använda, och alla funktioner som idag finns gratis på sidan fortsatt kommer vara gratis även i framtiden."

Vår skola har valt Premium versionen där vi får talsyntes på alla språk till våra glosor till självkostnadspris. Vi betalar 15 k/elev/läsår. Jag ser inte detta digitala verktyg som enbart något för glosträning på hemmaplan. Då våra elever har en-till-en datorer tycker jag definitivt att det är en tjänst jag också har stor nytta av i klassrummet.

Erik André meddelade också att de ständigt försöker utveckla tjänsten och att det snart är möjligt för lärare att hålla onlineprov direkt på hemsidan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar