onsdag 4 februari 2015

Mobilen i skolan

När jag ser på mina undervisningsgrupper har jag uppskattningsvis en handfull elever av alla elever jag träffar under en skolvecka som jag måste påminna om hur de ska sköta mobilen under lektionerna. För de andra tycker jag att mobilen kan vara ett viktigt redskap i skolan - åtminstone hos oss på högstadiet. Om någon elev inte kan använda mobilen på ett bra sätt känns det som ett individproblem som man får diskutera med den berörda eleven och hemmet. Målet måste väl ändå vara att eleven ska lära sig att använda mobilen på rätt sätt - inte lära sig att klara sig utan den?

Jag tycker att rektor Lina skriver så bra om mobilförbud i skolan:


Fler artiklar:
Mobilförbud splittrar skolvärlden
Mobilen som alternativt verktyg

Mobilen som verktyg:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar